Wijkcentrum Moerwijk officieel heropend met onthulling muurgedicht

In het bijzijn van buurtbewoners is het 'vernieuwde' Wijkcentrum aan de Aagje Dekenlaan 51 is officieel heropend!

Op een buitenmuur heeft wethouder Rabin Baldewsingh een muurgedicht onthuld. Op de Aagje Dekenlaan kunnen bewoners van de wijk Escamp genieten van een gedicht van Ernesto Behm over hun wijk.
In april van dit jaar konden bewoners uit Escamp zelf hun favoriete gedichten en uitspraken inzenden. Uit alle inzendingen heeft een jury uit vijf gedichten uiteindelijk één winnaar gekozen. Die jury, onder voorzitterschap van PvdA-raadslid Jeltje van Nieuwenhoven, bestond verder uit twee bewoners, een ondernemer en een medewerker van de gemeente.

In het Wijkcentrum is een Servicepunt XL gevestigd. Iedereen kan hier terecht voor ondersteuning bij vragen over werk, financiën, zorg en welzijn en wordt hulp geboden bij het vinden van de juiste informatie op de website van de gemeente: www.denhaag.nl/servicepuntsociaal.
Ook is het Wijkcentrum de plek voor het zoeken naar vrijwilligerswerk, ondersteunende activiteiten en waar je met je ideeën voor de buurt terecht kunt of naartoe kunt gaan als je het gewoon even niet meer weet. Onze cliëntondersteuners, vrijwilligers en stagiaires bieden ondersteuning in de
zoektocht naar ‘eigen kracht’, zelfredzaamheid, participatie en zorgvoorzieningen.

Omroep West maakte een reportage over deze opening.
Bekijk hem hier!