Wijkcentrum Lage Veld opent deuren

Stichting MOOI en Middin slaan handen ineen
In de Haagse woonwijk Wateringse Veld openden Stichting MOOI en zorgorganisatie Middin afgelopen weekend het nieuwe Wijk- en ontmoetingscentrum Lage Veld aan de Middenweg 129. De officiële opening vond vrijdag 30 september plaats en op zaterdag 1 oktober werd het Wijkcentrum opengesteld voor alle bewoners in de buurt.

Samenwerking organisaties
Tijdens de officiële opening op vrijdag bekrachtigden beide organisaties hun samenwerking. René Baron, stadsdeeldirecteur Escamp, sprak de aanwezigen toe “MOOI en Middin voegen waarde toe aan Wateringse Veld met het wijkcentrum Lage Veld waar verschillen overbrugd worden. Ze kijken naar de kracht van mensen en naar wat de omgeving voor mensen kan betekenen.”

Op zaterdag kwamen zo’n 150 buurtbewoners en andere belangstellenden op de open dag af om het nieuwe wijkcentrum te bekijken. De Afrikaanse percussieband Talking-Rythms zorgde voor een levendig optreden en veel kinderen kregen een fraaie balloncreatie uit handen van een vrolijke clown.

Wijkcentrum Lage Veld
Wijkcentrum Lage Veld is er voor jong en oud. In het Wijkcentrum is een Servicepunt XL gevestigd. Hier kunnen bewoners uit het Wateringse Veld terecht voor advies en informatie met betrekking tot zorg, werk, wonen, welzijn en financiën. Voor vragen over o.a. vrijwilligerswerk, activiteiten en cursussen is men natuurlijk ook welkom. In het Wijkcentrum is een Middin-trefpunt gevestigd. Hier biedt Middin zorg en ondersteuning aan mensen met een beperking. Dagelijks tijdens de lunch en na 16.00 uur zijn de wijkbewoners welkom om hier elkaar te ontmoeten met een kop koffie of om een hapje mee te eten.

Middin
Middin levert zorg en ondersteuning aan ruim 4400 mensen met een beperking. Het gaat om kinderen, jongeren, volwassen en ouderen. Middin heeft een uitgebreid dienstenpakket en ondersteunt op maat. Midden in de wijk, in de directe omgeving van de cliënt.
www.middin.nl