Vrijwilligers Vadercentrum ontvangen Gouden Haagse Hulde 2015

Nadat de vrijwilligers van Vadercentrum Adam eerst afgelopen vrijdagavond door wethouder Rabin Baldewsingh in het zonnetje werden gezet. Hij noemde het Diwali-licht als metafoor voor hetgeen in het Vadercentrum tot stand wordt gebracht. Mochten ze nu uit handen van Wethouder Karsten Klein de Gouden Haagse Hulde 2015 ontvangen.
36 projecten waren genomineerd. Den Haag is de stad met percentage-gewijs de meeste vrijwilligers van heel Nederland. Wethouder Klein beklemtoonde het belang van het werk van de vrijwilligers en zijn betoog ging langzaam, maar gestaag naar een project dat naar het oordeel van de jury eindelijk die waardering moet krijgen voor haar al jarenlange bijdrage aan verbetering van de wijk Laak en de Gouden Hulde 2015 verdient!

Het Vadercentrum ontving een cheque ter waarde van € 3.500,-- en het gestileerde beeld De Ooievaar, gemaakt door kunstenaar Eduard van Toledo.

Het Vadercentrum helpt mannen in achterstandssituaties zich te ontwikkelen en hun maatschappelijke positie te versterken. Er worden taallessen en EHBO-cursussen gegeven, er is een kleermakerslokaal en een werkplaats. Met het project ‘Buurtvaders' draagt het Vadercentrum bij aan sociale cohesie en leefbaarheid in de wijk. Andere projecten zijn ‘Goed Gekleed aan de Gang' dat kleding voor sollicitaties verzorgt, en de Weggeefwinkel.

Vadercentrum Adam is een initiatief van Stichting MOOI.