Voorschool Humpie Dumpie ontvangt Buurtcadeau t.w.v. € 3.000,-

Het Oranje Fonds verrast Peuterspeelzaal Humpie Dumpie van Stichting MOOI met een Oranje Fonds Buurtcadeau t.w.v. € 3.000. In buurten waar de Straatprijs van de Nationale Postcode Loterij valt, verblijdt het Oranje Fonds een organisatie met het Buurtcadeau. Zo hebben ook alle omwonenden langdurig profijt van de straatprijs.
“Van het geld van het Oranje Fonds gaan we een groen speelplein aanleggen”, aldus Ingrid van der Stijl, manager van o.a. Peuterspeelzaal Humpie Dumpie. “De kinderen van de peuterspeelzaal en uit de buurt kunnen op dit nieuwe plein veel ontdekken, bewonderen en natuurlijk spelen!”

Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven met geld, kennis en contacten. Afgelopen jaar besteedde het € 27 miljoen aan organisaties die een betrokken samenleving bevorderen in het Koninkrijk der Nederlanden. Door deze bijdragen ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plaats in de samenleving. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn al sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.