Succesvolle week van de vitaliteit in Laak

Stichting MOOI heeft in Laak samen met diverse partners een succesvolle week van de vitaliteit achter de rug.
Aandacht is gegeven aan het zowel fysiek als mentaal gezond blijven.
De dagen werden gestart met beweging. Carla Gobardhan (vakdocent) bracht met enthousiasme en humor iedereen in beweging. Middels een Indiase kookworkshop van Inder Pal was er een overheerlijke lunch en hebben wijkbewoners gelijk een nieuw gezond recept in handen.
Op het Cromvlietplein bezorgde Peter, van de Haagse jongerenambassadeurs, jong en oud een fit en zelfverdedigingstraining en in het ontmoetingscentrum voor ouderen was er een conditie- en cognitietest.
Daarnaast werd er dagelijks een wijkwandeling georganiseerd en was er een rondleiding in de hobbytuin aan de Schimmelweg en één in de kruidentuin in de Ketelstraat bij Coöperatief Eigenwijzer.
Als laatste hoogtepunt was er de museumavond. Vanuit het Gemeente museum werden onze bewoners uitgenodigd voor een kennismakingsavond met muziek, hapjes, drankjes en vervoer per touringcar. Velen zijn toen voor het eerst naar het gemeentemuseum geweest. Ook voor de kinderen waren daar leuke activiteiten.

De week van de vitaliteit in Laak kan bestempeld worden als sportief, leerzaam, verbinding en bovenal gezellig! Bewoners hebben de buurt en elkaar beter leren kennen. De kwaliteit was hoog en de deelnemers super enthousiast.

Nieuwe initiatieven zoals de Rollatorwandelclub en bewegen voor ouders met kinderen gaan binnenkort van start.

Alle vrijwilligers en medewerkers die meegeholpen hebben deze week voor elkaar te krijgen, willen wij nogmaals bedanken voor hun fantastische inzet.