MOOI verzorgt signalerende huisbezoeken in Laak en Escamp

Elke inwoner van Den Haag ontvangt in het 75ste levensjaar een brief met een verzoek voor toestemming van een huisbezoek. De 75-plussers, die dit wensen, worden op afspraak thuis bezocht door een ouderenwerker, een stagiair of een speciaal opgeleide vrijwilliger. Tijdens dit bezoek wordt er informatie gegeven over de plaatselijke voorzieningen en mogelijkheden die er zijn om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen functioneren. Met behulp van een uitgebreide vragenlijst worden vragen gesteld over gezondheid, wonen, mobiliteit, financiën, behoefte aan zorg- en dienstverlening, tijdsbesteding en contacten.

In Laak en Escamp verzorgd Stichting MOOI op verzoek van de gemeente deze huisbezoeken. Bereikt u in 2016 het 75ste levensjaar? Dan kunt u van Stichting MOOI een brief verwachten.

Heeft u naar aanleiding van dit artikel vragen over een huisbezoek, neem gerust contact op met het ouderenwerk van Stichting MOOI.

Laak
Sylvia Tijssen, s.tijssen@stichtingmooi.nl,  06 14 58 52 44