Seniorentheater Laak in Beeld

Seniorentheater Laak is een initiatief dat ouderen activeert om in beweging te blijven en mee te doen met activiteiten die ze leuk vinden en die hun gezondheid bevordert.

Mensen van 60 tot 100 jaar mogen meedoen en leren toneelspelen, zingen of dansen, of alle drie. Ook als ze zelf denken dat ze het niet kunnen. Want alles wordt de deelnemers aangeleerd, ook als ze denken dat hun geheugen niet meer goed genoeg is. Of als ze een beetje doof zijn of slechtziend. Iedereen kan meedoen. Leren kun je weer leren, ook op hoge leeftijd. Dat is wel gebleken, de oudste deelnemer die meedeed was 94 jaar en nu speelt een deelnemer van 90 jaar mee. Behalve toneelspelen doet de groep ook gezellige dingen met elkaar. Samen naar het theater gaan, of naar een lezing of samen uit eten.

Deelnemers zijn nog van harte welkom, iedere vrijdagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur. Kom voor een proefles als u het eerst eens wilt aankijken. Het geheel vindt plaats onder leiding van Elles Pleijter. Elles is een professioneel opgeleide theatermaker en ook nog gediplomeerd verpleegkundige.

Aanmelden kan bij Sylvia Tijssen, Stichting MOOI, tel. 06 14585244 of via de mail bij info@hekgolf.nl

Bekijk hier de film over het Seniorentheater die gemaakt is door Den Haag Seniorvriendelijke stad.