Seniorentheatergroep Laak wint Haagse Vitaliteitsaward!

Toen een stel senioren uit Laak in 2014 het met elkaar aandurfden om toneel te gaan spelen, hadden ze in hun stoutste dromen niet kunnen denken dat ze anderhalf jaar later op het grote podium van de Koninklijke Schouwburg zouden staan. Daar was Seniorentheatergroep Laak uitgenodigd om een klein stukje toneel en dans te komen doen ter ere van de uitreiking van de Haagse Vitaliteitsawards. En de verrassing was totaal toen ze ook nog eens zelf de vitaliteitsaward voor de wijk Laak wonnen!

De vitaliteitsaward wordt uitgereikt aan een initiatief dat ouderen activeert om in beweging te blijven en mee te doen met activiteiten die ze leuk vinden en die hun gezondheid bevordert. De jury was zeer te spreken over het seniorentheater, waarmee regisseur Elles Pleijter al in 2009 in Laak begon, geholpen door Sylvia Tijssen van Stichting MOOI.

Mensen van 60 tot 100 jaar mogen meedoen en leren toneelspelen, zingen of dansen, of alle drie. Ook als ze zelf denken dat ze het niet kunnen. Want alles wordt de deelnemers aangeleerd, ook als ze denken dat hun geheugen niet meer goed genoeg is. Of als ze een beetje doof zijn of slechtziend. Iedereen kan meedoen. Leren kun je weer leren, ook op hoge leeftijd. Dat is wel gebleken, de oudste deelnemer die meedeed was 94 jaar en nu speelt een deelnemer van 90 jaar mee. Behalve toneelspelen doet de groep ook gezellige dingen met elkaar. Samen naar het theater gaan, of naar een lezing of samen uit eten.

Inmiddels zijn de spelers weer bezig on een nieuwe voorstelling te maken.
Die gaat heten 'S GRAVENHAGE. Ze gaan de geschiedenis van Den Haag naspelen, gekoppeld aan hun eigen persoonlijke verhalen over Den Haag.
Deelnemers zijn nog van harte welkom, iedere vrijdagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur. Kom voor een proefles als u het eerst eens wilt aankijken. Het geheel vindt plaats onder leiding van Elles Pleijter. Elles is een professioneel opgeleide theatermaker en ook nog gediplomeerd verpleegkundige.

Aanmelden kan bij Sylvia Tijssen, Stichting MOOI, tel. 06 14585244 of via de mail bij info@hekgolf.nl