MOOI verstevigt samenwerking met Stichting Yasmin

Vanaf 25 oktober jl. is Stichting Yasmin ook vanuit Wijkcentrum Moerwijk van Stichting MOOI actief. Stichting Yasmin bestaat als sinds 1982 en heeft zich in de loop der tijd ontwikkeld tot een actief vraaggericht participatie- en talentontwikkelingscentrum voor alle vrouwen uit Den Haag.
Eén stedelijk participatiecentrum is onvoldoende voor alle vrouwen, die zich in een financieel afhankelijke positie bevinden, die schoolgaande kinderen hebben, die alleenstaand zijn, die met armoede te maken hebben en die geen geld hebben om de wijk uit te gaan. Om deze reden is besloten om Yasmin uit te rollen over de diverse Haagse Wijkcentra. In Wijkcentrum Mariahoeve in Haagse Hout is Yasmin reeds actief. Vanaf 25 oktober werken ze eveneens vanuit Wijkcentrum Moerwijk, gevolgd door Wijkcentrum Bouwlust.
Door deze samenwerking wordt de gezamelijke doelstelling om meer vrouwen in een geïsoleerde positie in de stad te bereiken en te ondersteunen vergroot.

Stichting Yasmin
De filosofie van Stichting Yasmin is dat iedereen een talent heeft, dat zij kan inzetten in de samenleving. Maar je moet mensen wel ondersteunen om hun talent te laten bloeien. Stichting Yasmin maakt gebruik van de participatie ladder en heeft voor elke trede op deze ladder een methodiek ontworpen om mensen te stimuleren het beste uit hun zelf te halen, zodat zij maatschappelijk en uiteindelijk ook economisch onafhankelijk kunnen zijn.

Meer informatie:
Bianca Hoogerwaard