MOOI Ondertekent convenant met Mondriaan

Op 6 oktober hebben de directeur van Stichting MOOI, Hans Roskam en de schooldirecteur van de School voor Orde en Veiligheid van ROC Mondriaan, Lucienne Lavèn een samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

De samenwerking is voor beide partijen uniek, omdat de beveiligingsstudenten voor het eerst praktijkervaring opdoen in een welzijnsorganisatie. Stichting MOOI draagt in deze samenwerking bij aan de professionele ontwikkeling van studenten die de opleiding tot Beveiliger 2 en/of Coördinator Beveiliger volgen.
Vijf studenten van de opleiding Beveiliging (niveau 2 en 3) van ROC Mondriaan lopen stage in het wijkcentrum Bouwlust aan de Eekhoornrade in Den Haag Zuid-West. Ze draaien de ochtend- en middagdiensten met de beheerder van het wijkcentrum. Naast het bewaken van de veiligheid speelt hospitality een belangrijke rol in deze stage. De studenten vormen een zelfsturend team. Onder leiding van een student van de opleiding Coördinator beveiliging (niveau 3) gaan de studenten zelfstandig aan de slag en tonen ze initiatief.
De beveiligingsstudenten zijn een waardevolle toevoeging want er is volop leven in het wijkcentrum. Het is een ontmoetingsplaats voor wijkbewoners, maar het heeft ook een sociaal restaurant voor ouderen, een jeugdhonk, een peuterinstuif en er worden verschillende activiteiten georganiseerd. Daarnaast is er in het wijkcentrum een servicepunt XL, waar buurtbewoners terecht kunnen met vragen of als ze hulp nodig hebben. De rol van de beveiligingsstudenten houdt in het wijkcentrum een goede balans tussen gastheer/vrouw en veiligheid.

Het goed neerzetten van deze samenwerking ging met vallen en opstaan, maar is nu een succes! Om deze reden heeft Stichting MOOI ook de intentie om deze samenwerking te gaan uitbreiden. Dit betekent dat er meer stageplekken voor studenten Beveiliging niveau 2 en niveau 3 beschikbaar kunnen komen.