Minister Dijsselbloem leest voor op Voorschool peuterspeelzaal Robbedoes

Tijdens de Nationale Voorleesdagen bezocht Minister Dijsselbloem een voorschool van Stichting MOOI in het Laakkwartier, Robbedoes. Hij werd met veel enthousiasme ontvangen door de twee klassen waar hij kwam voorlezen uit We hebben er een geitje bij!, het prentenboek van het jaar. Met een stoffen geitje op zijn knie en het prentenboek in de hand, zorgde de minister ervoor dat alle kinderen ook de plaatjes konden zien. De kinderen op het kleed luisterden stil en aandachtig.

Met alle kinderen in pyjama kon de minister vervolgens aan tafel voor het ontbijt. In een ontspannen sfeer wist de minister zich nuttig te maken; hij besmeerde boterhammen voor de kinderen met smeerkaas. Op ooghoogte voerde hij gezellige gesprekjes met ze. Voor hen was hij gewoon ‘Jeroen’, zoals hij zich bij binnenkomst ook had voorgesteld. Een jongetje vroeg of hij ook een boterham met smeerkaas wilde en reikte zijn eigen bord al aan. De Minister had al ontbeten maar bleef toch rustig nog even zitten en genoot zichtbaar van de hartelijkheid van de kinderen en van de leidsters.

Kijk op onze Facebookpagina voor meer leuke foto's!