Koninklijke onderscheiding voor Bilal Sahin, Vadercentrum Adam

Opeens stond gisteren burgemeester Jozias van Aartsen in het Vadercentrum. Het leek op een spontane actie, maar hij had zijn ambtsketen om dus er bleek toch iets meer aan de hand te zijn. Dat bleek vooral toen hij het podium betrad en aan Bilal Sahin, coördinerend agoog van Vadercentrum Adam, vroeg om naast hem te komen staan.

De toespraak die toen volgde ontroerde de vele aanwezigen. De burgemeester sprak zeer aardige, waarderende en lovende woorden uit over het belang van het Vadercentrum voor veel mensen in een moeilijk deel van de stad. Het belang van een plek voor mannen, die vaak uit lastige persoonlijke situaties komen, om elkaar te kunnen ontmoeten, voor elkaar van betekenis te kunnen zijn en die ertoe leidt dat zeer veel van deze mannen gaan participeren, zich emanciperen en (weer) volwaardig kunnen ‘meedoen en meehelpen’ in onze samenleving.

De aanwezigheid van Bilal en zijn manier van werken is hierin een enorme ‘motor van betekenis’. Naast zijn betaalde uren werkt Bilal minstens evenveel onbetaalde uren in- en voor het Vadercentrum, samen met zeer veel vrijwilligers die hem hierbij van harte ondersteunen.

Voor al zijn inzet en ook de wijze waarop hij dit doet ontving Bilal dan ook, namens de Koning, een zeer verdiende Ridderorde en wist hij voor één keer bijna geen woord meer uit te brengen…

Van harte gefeliciteerd Bilal!

Bekijk hier de lovende woorden van burgemeester Jozias van Aartsen en MOOI directeur Hans Roskam.

(Foto Brechtje Roos)

Meer informatie
Voor meer informatie over het Vadercentrum Adam en inschrijven op deze nieuwsbrief via www.haagsevaders.nl/site/

Vadercentrum Adam