Kinderwerk Vliethage biedt hulp bij keuze middelbare school

De tijd van de open dagen op middelbare scholen is weer aangebroken. Een spannende tijd voor kinderen. Wat wil ik worden, naar welke middelbare school ga ik? MOOI Kinderwerker Dilan Cesim uit Laak heeft het initiatief genomen om met de kinderen die in groep 7 en 8 zitten en met regelmaat het kinderwerk bezoeken, naar open dagen van vier middelbare scholen in Den Haag en Rijswijk te gaan. Ouders zijn hierin ook gevraagd om mee te gaan. Achteraf is het gezamenlijk wikken en wegen, de voor en nadelen bespreken. Dilan fungeert hierin als initiator en klankbord.

Kinderen hebben er gretig gebruik van gemaakt, niet altijd waren de ouders er bij aanwezig. We hebben in ons werk vaak te maken met een lage ouderbetrokkenheid. Door met deze kinderen uit achterstandswijk Schipperskwartier en Molenwijk ook nog verschillende schooltypes te bezoeken geeft Kinderwerk MOOI ze de kans om verder te kijken dan hun beperkte leefwereld. Hierdoor kunnen ze ervaren hoe een school voelt en kan achteraf gesproken worden over de mogelijkheden qua studierichtingen.
Op deze manier wordt er bijgedragen aan de ontwikkelkansen van deze kinderen. Eigen keuzes maken staat centraal, kinderwerk MOOI fungeert als klankbord en verbreed de horizon door ze deze mogelijkheid aan te bieden en het gesprek met ze aan te gaan.

Meer informatie?
Kinderwerker Dilan Cesim, d.cesim@stichtingmooi.nl