Jonge buurtbewoner helpt kinderen met sport en spel

Achraf (14 jaar) is buurtvrijwilliger MOOI in Zoetermeer. Sinds half februari opent hij elke maandag het ‘Toppertje’ in Buytenwegh. Het Toppertje is een afsluitbare container van waaruit sport- en spelmaterialen worden uitgeleend aan buurtkinderen. Samen met ID-College student Daniël begeleidt hij de kinderen, die elke week kunnen komen spelen en sporten.
Achraf: “Ik zocht naar activiteiten als buurtvrijwilliger en zag dat het Toppertje alweer een paar maanden niet gebruikt werd. Ik vind het een leuk project om wat te kunnen betekenen voor de buurt!”
Bij het Zakgeldproject wat MOOI doet in Buytenwegh is Achraf rolmodel. Ook hier doet hij ervaring op met het begeleiden van activiteiten.

Achraf wil een opleiding gaan volgen om projectleider te worden, de ervaring die hij nu al opdoet met het begeleiden van de kinderen bij het Toppertje helpt daar natuurlijk bij! Daarnaast helpt hij ook vaak mee met het kinderwerk van MOOI, in wijkcentrum BUS63 en bij Speelmeer vakantieactiviteiten.

Foto en oorspronkelijke tekst: Zoetermeer Actief