Jeugdraad Morgenstond gecertificeerd voor basistraining EgoMist

Dinsdagavond 4 juli jl. zijn 6 jongeren van de jeugdraad in Morgenstond (Escamp) gecertificeerd voor de basistraining EgoMist. Dit traject is in opdracht van wethouder Karsten Klein binnen het kader van de Emancipatie/Participatie agenda uitgevoerd o.l.v. Anja Ossenblok (trainer).
Het certificaat is namens de Gemeente uitgereikt door René Baron, stadsdeeldirecteur Escamp. De jongeren uit de Jeugdraad zijn in 5 bijeenkomsten begeleid en getraind door Anja Ossenblok in het effectief communiceren van eigen standpunten en het opsporen en benoemen van gemeenschappelijke belangen van alle bewoners in de wijk Morgenstond. Zij zijn samen met de jongerenwerkers van Stichting MOOI actief aan de slag geweest met het voeren van gesprekken over beladen onderwerpen zoals bijvoorbeeld overlast door jongeren in de wijk.
De jeugdraad heeft tijdens de certificering op 4 juli jl. door middel van een ‘roadmap’ hun plan gepresenteerd aan de aanwezigen. Zij willen samen met het jongerenwerk van Stichting MOOI de relaties in de wijk Morgenstond verstevigen en in co-creatie werken aan het vergroten van de leefbaarheid in de wijk.
Op deze manier kunnen de jongeren uit de Jeugdraad als kwartiermakers Emancipatie/participatie een belangrijke rol spelen in het signaleren van spanningen in de wijk en aan de erkenning van de meerwaarde van het verschil in hun eigen wijk.