Jeugdlintje voor kinderen jeugdwerk MOOI

Veertien jongeren hebben afgelopen week een Haags Jeugdlintje uitgereikt gekregen van burgemeester Pauline Krikke. Het Haagse Jeugdlintje is bedoeld voor kinderen en jongeren in Den Haag die zich op een bijzondere manier hebben ingezet voor de stad.

De veertien kinderen en jongeren die in Theater Diligentia hun lintje kregen uitgereikt zijn: Mohamed-Amin El Farouni (12), Sephora Vaku (12), Margharita B...onnano (13), Sahil Kehri (13), Synthia Vaku (14), Oscar Benson (14), Mohammed El Morabit (16), Benjamin van Straten (16), Azhaar Ramsaroep (17), Jari Reuselaars (17), Esmee Reuselaars (18), Sean Hughes (19), Salim Moudian (18) en Mark Wasmus (21).

Mohamed-Amin, Sephora, Synthia en Oscar zetten zich in als vrijwilliger bij de Stichting MOOI.Ze zijn actief binnen het jeugdwerk. Ze zijn betrokken bij activiteiten voor de jeugd in hun wijk. De bijdrage van Mohamed-Amin is heel gevarieerd: van schminken op feesten tot het organiseren van voetbaltoernooien en het leiden van de worstelclub. Dat geldt ook voor Sephora. Zij is betrokken bij onder meer de kinderclub, feesten en kinderdisco's. Synthia is sinds twee jaar betrokken bij de wekelijkse tienerclub en bij bezoeken aan middelbare scholen met kinderen uit de groepen 7 en 8. Oscar zet zich al twee jaar in voor de tienerclub. Ook is hij actief bij de huiswerkclub. ,,Jouw inzet voor kinderen in de wijk en de rol die je speelt in de bewustwording van hun mogelijkheden is echt belangrijk", aldus de burgemeester.

MOOI is trots op deze jongeren!