Ruim 1.000 buurtbewoners nemen deel aan BBQ Vadercentrum Adam

Op 7 juli vond er bij Vadercentrum Adam in Laakkwartier de jaarlijkse BBQ plaats.
Het grootschalige buurt-evenement aan het Jonckbloetplein werd voor de zevende maal gehouden in de zestienjarige bestaansgeschiedenis van het centrum. Er waren maar liefst 1.000 wijkbewoners uitgenodigd.

Om 15.30 ging het feest van start met muziek van DJ Youness en het aanstekelijke ceremoniemeesterschap van Hagenaar Fred Zuiderwijk: ‘Ik ben hier in mijn oude wijk bij de grootste en gezelligste BBQ van Nederland. Kijk om je heen en zie wat er mogelijk is. Blank, zwart, doof, blind, alles door elkaar op een paar vierkante meter. Zonder narigheid!’ Tussen de muzikale omlijsting van singer songwriter Alphonso en een swingend, interactief Brassband optreden door, kwam Wethouder Rabin Baldewsingh aan het woord. Hij sprak vol lof over de verbeteringen in de wijk en de activiteiten van Vadercentrum Adam. Coördinator Bilal Sahin werd persoonlijk bedankt door de wethouder. Intussen hadden tientallen vrijwilligers, werkzaam voor Resto van Harte, de schalen met lekkers klaargezet voor de bezoekers. In alle ordelijkheid konden mensen hun eten ophalen, van groente en fruit tot aan (Halal) kipstukjes en burgers. Pim, vrijwilliger bij Resto Van Harte zei: ‘ik woon boven het Vadercentrum. Ik werd gevraagd om mee te helpen en kan gewoon niet weigeren. Ik vind het te gek hier. Je kunt hier orthodoxe religies en travestieten samen in een activiteit hebben.’ De aanwezige wijkagent: ‘Dit is de kracht van het centrum. Dat je zoveel buurtbewoners vanuit verschillende achtergronden bij elkaar hebt. Er is toewijding van de vele vrijwilligers en er heerst een gemoedelijke sfeer’. Tijdens en na het eten, waren er op het terrein Djembé workshops, werd er Henna gezet en speelde er naast de DJ en andere muzikanten een traditioneel Surinaams-Hindoestaanse band.
Een ondernemer die meedeed aan het feest, verlootte een koelkast! Al met al opnieuw een fantastisch evenement, verbindend, harmonieus, een enorme opsteker voor de wijk en een fantastische prestatie van de vrijwilligers en het Vadercentrum.

Maandelijks geeft het Vadercentrum een digitale nieuwsbrief uit volop informatie over activiteiten. Inschrijven voor de nieuwsbrief van Vadercentrum Adam? Klik hier

Voor meer informatie over het Vadercentrum Adam www.vadercentrumadam.nl.

Vadercentrum Adam
Jonckbloetplein 24