Eigen plek voor jongeren in Vrederust

Eindelijk is het zover, de jongeren van Vrederust hebben een eigen plek! Op het campusterrein achter het Zuid-West College aan de Beresteinlaan 625M, staat sinds kort een port-o-cabin waar Stichting MOOI activiteiten verzorgt, en niet alléén voor jongeren.

Jarenlange zoektocht
Al jaren wordt in Vrederust gezocht naar een geschikte locatie voor jongeren in de leeftijd van eind lagere school tot begin twintig. Deze groep kon tot voor kort in de wijk nergens anders terecht dan op straat. Dat leidde soms, zeker in de zomervakantie, tot ongemakkelijke situaties voor de jongeren en de buurt. Sinds mei 2016 verzorgt Abdel El Kadi, jongerenwerker van Stichting MOOI, activiteiten vanuit het clubhuis van HMC aan de Beresteinlaan. Deze activiteiten worden door een groeiende groep van inmiddels zo’n 30 jongeren regelmatig bezocht. In dezelfde periode startte MOOI een uitgebreide zoektocht naar een geschikte, eigen plek. In samenwerking met het Stadsdeel Escamp, is het nieuwe Centrum Vrederust nu geland op het campusterrein. Een ruime plek waar de jongeren zich vrij kunnen bewegen. De voorziening op deze plek is vooralsnog van tijdelijk aard in afwachting van een definitieve locatie.

Centrum voor álle bewoners van Vrederust
Er is voldoende tijd en ruimte in het Centrum, om ook aan andere bewoners van Vrederust activiteiten te bieden. Ben je op zoek naar een ruimte voor activiteiten, neem contact op met MOOI over de mogelijkheden.

Zomeractiviteiten jongeren
Het activiteitencentrum is tot 1 september voor jongeren elke maandag en woensdag open van 16:00 – 21:00 en op zondag van 12:00 – 18:00. Er worden verschillende activiteiten gefaciliteerd, zoals voetballen, gamen, een praatje maken met de jongerenwerkers Abdel en Hakim of gewoon hangen met leeftijdsgenoten.

Officiële opening 5 september
Op 5 september wordt niet alleen Centrum Vrederust officieel geopend, maar ook het gloednieuwe Huiskamerproject in het Zuid-West College. In de huiskamer kunnen leerlingen van het College iedere dag na schooltijd terecht voor ontspanning of een goed gesprek. De officiële opening wordt georganiseerd door MOOI in samenwerking met het Zuid-West College en de gemeente. Het wordt een feestelijke gebeurtenis voor de hele buurt.

Voor meer informatie:
Souad Filali (s.filali@stichtingmooi.nl) - Wijkmanager