Een appel voor elke wens op het Kleurrijk Festival in Laak

Stichting MOOI stond afgelopen zaterdag 3 september jl. op het Kleurrijk Festival in Laak met hun ”appel voor een wens bakfiets” met bijbehorende appelwensboom.
Alle wijkbewoners werden opgeroepen om kenbaar te maken wat ze graag willen verbeteren in hun wijk. Jong en oud werden uitgenodigd om hun wens op een kaartje te schrijven en op te hangen in de MOOI appelwensboom. Als dank voor het meedenken kregen ze een heerlijk  vers geschild en in plakjes gesneden appeltje met naar keuze suiker en of kaneel.
De appel werd vakkundig geschild op een bakfiets die speciaal voor deze gelegenheid door Toelsti (vrijwilliger bij het Vadercentrum) was omgebouwd tot appel-schil-snij-station.

Er zijn ruim 140 wensen opgehaald! In de top 4 staat:

1. hondenpoep van de stoep laten verdwijnen
2. meer speeltoestellen aan de kant van de Beetsstraat
3. meer plantenbakken in de wijk
4. meer activiteiten voor vrouwen en meisjes

Het team van MOOI Laak gaat met de bewoners die deze wensen hebben ingediend, kijken wat ze samen kunnen realiseren. Er was één bijzondere wens van een jongen die wenste niet meer gepest te worden. Met deze wens is MOOI direct aan de slag gegaan door contact te leggen met de school waar hij op zit.

Een MOOI resultaat van een ludieke manier om wijkbewoners te activeren, motiveren en enthousiasmeren met als doel dat ze participeren.