Tiende kast van Lotje staat in Wijkcentrum Moerwijk

Burgemeester van Aartsen heeft woensdag de tiende ‘Kast van Lotje’ in Wijkcentrum Moerwijk geopend. De paarse kledingkast is een initiatief van Stichting Lotje en moet mensen met een laag inkomen ondersteunen door kleding en andere materialen ter beschikking te stellen.

Stichting Lotje biedt hulp aan aan kinderen die zich in een noodsituatie bevinden en wil door wijkgerichte projecten het “kleine leed” verzachten. “Het was onze droom om 10 kasten van Lotje in Den Haag neer te zetten. Die droom is uitgekomen en nu werken we aan onze nieuwe droom”, zegt Els Kodde, oprichtster van Stichting Lotje. De stichting wil bijvoorbeeld nog kasten neerzetten in Escamp, Laakkwartier en Wateringse Veld. Volgend jaar wil de stichting ook andere kind projecten organiseren.

Diane Messemaker van Stichting MOOI is blij met dit nieuwe initiatief waarmee mensen uit verschillende wijken elkaar kunnen helpen. Zij zegt over de wijk: “Het is een “twee-wijk” met veel gebroken gezinnen en hoge werkloosheid, dus dit is absoluut nodig!”

Bekijk hier de reportage van Den Haag FM.
Bron: Den Haag FM

Kijk voor meer informatie op www.stichtinglotje.nl