Buurtbemiddeling Zoetermeer en woningcorporaties tekenen convenant: 'Samenwerking verlengd met drie jaar'

Vorige maand werd bij MOOI aan de Willem van Cleeflaan in Zoetermeer, het ‘convenant Buurtbemiddeling’ getekend door woningcorporaties Vidomes, Vestia en De Goede Woning. De samenwerking wordt hiermee met drie jaar verlengd. Het project, dat sinds 2002 bij MOOI en haar voorganger is ondergebracht en dat wordt gefinancierd door woningbouw en gemeente, is ook vandaag onverminderd succesvol.

Bij Buurtbemiddeling bezoeken getrainde vrijwilligers na verwijzing of aanmelding door de mensen zelf, buren die in een conflict dreigen te geraken. Met goed luisteren, gebruik van mediation technieken en vooral het bewaken van totale onpartijdigheid, brengen de vrijwillige gespreksleiders, buren ertoe afspraken te maken om escalatie in het conflict te voorkomen.

Met deze verlenging van de samenwerking geven de corporaties aan zeer blij te zijn met het project en investeren zij in leefbaarheid en veiligheid in de wijken. Buurtbemiddeling is CCV gecertificeerd. Meer lezen? Kijk op http://www.mooi-zoetermeer.nl/volwassenen/buurtbemiddeling

Op de foto (© Marja Meijer) links, coördinator Buurtbemiddeling Mariette Knoop en manager Jolanda Letterie. Rechts de afgevaardigden van de corporaties. Locatie MOOI, Willem van Cleeflaan 1005a.